"Takový je trend. Po etapě, kdy jsme se soustředili na vybudování internetového, telefonního a mobilního bankovnictví, chceme mít víc poboček," říká Tomáš Vaníček z ČS, který je za rozvoj sítě zodpovědný. "I když si klienti čím dál víc služeb dělají přes přímé bankovnictví, osobní obsluha je u některých služeb nenahraditelná." Svou síť 640 poboček chce ČS během dvou let rozšířit až o stovku dalších.
Přidat desítku nových poboček chce letos i GE Money Bank a Poštovní spořitelna. Na 15 míst otevře Raiffeisenbank a eBanka, které letos fúzují.
Přepážky budou podle HN jiné než před lety. "Míří za klienty do míst, kam často chodí, kde bydlí nebo pracují. To ve velkých městech často už nejsou hlavní náměstí, ale obchodní centra," řekla deníku Kateřina Bednářová z tiskového oddělení ČSOB. Ta také chystá nová obchodní místa, jejich přesný počet ale zatím tají.
Hlavním cílem nových přepážek mají být frekventovaná místa, jako jsou hypermarkety, supermarkety a nové pěší zóny. Změní se provozní doba. Výrazným trendem je i jejich zmenšování. Kvůli snižování nákladů teď banky v Česku sázejí především na obchodní místa do 150 čtverečních metrů se dvěma třemi přepážkami, na kterých bude možné provést jen běžné bankovní služby.
České banky podle deníku klientům více poboček dluží. Zatímco v Česku jich připadá na jeden milion obyvatel zhruba 180, v Německu je to skoro třikrát tolik a ve Španělsku více než pětkrát.
Banky ale pobočky oživují celosvětově. Z řady průzkumů vyplývá, že čtvrtina lidí stále preferuje služby na přepážce. Dostupnost poboček je také jedním z rozhodujících kritérií při výběru banky, píšou HN.