...marže ve výši 2,5 procenta a do roku 2009 se chystá tento cíl více než zdvojnásobit.
Provozní marže firmy loni klesla na 2,56 procenta ze 3,2 procenta v roce 2005, předčila však odhad analytiků ve výši 2,45 procenta i vlastní cíl 2,5 procenta. Výsledku napomohl úspěšný prodej lehkých komerčních vozů.
Renault dále uvedl, že ponechává cíl 3procentní marže pro rok 2007 a 6procentní pro rok 2009 s tím, že letošní první pololetí bude slabší než před rokem, zatímco druhé bude znatelně lepší díky novým modelům.
V roce 2007 Renault pustí na trh pět nových modelů ze 26 vozů zahrnutých v plánu Commitment 2009 - dodávku Logan, nové Twingo, Laguna sedan i kombi a první crossover od Renaultu.
"První polovina letošního roku pro nás bude těžká, jako v roce 2006, ale ve druhém pololetí bude zahájena ofenziva nových produktů," řekl generální ředitel Carlos Ghosn.
Ředitel novinářům dále řekl, že společnost nemá v plánu rozšířit svazek s japonskou Nissan Motor o další automobilku, dokud oba partneři nezlepší své finanční výkony, a dodal, že má v úmyslu zůstat šéfem Renaultu i Nissanu.
Čistý zisk skupiny po započtení podílů v automobilkách Nissan a Volvo loni klesl na 2,943 miliardy eur ze 3,453 miliardy v roce 2005, zatímco provozní zisk spadl na 877 milionů z 1,514 miliardy v předchozím roce.
Tržby se snížily na 41,53 miliardy eur ze 41,84 miliardy.
Finanční ředitel Thierry Moulonguet uvedl, že dopad vyšších cen surovin na zisk loni činil zhruba 400 milionů eur a letos bude "výrazně nižší" s tím, že základní scénář počítá pro rok 2007 s dopadem okolo 200 milionů.
((Přeložil: Jan Schmidt; Editoval: Dušan Bučánek; prague.newsroom@reuters.com, Reuters Messaging: jan.schmidt.reuters.com@reuters.net, +420-2-2419-0477))
[BILLANCOURT/Reuters/Finance.cz]