„Přechod klientů jinam je jejich svobodné rozhodnutí a jsme rádi, že diskuse o tomto tématu soustřeďuje pozornost na skutečnou výhodnost různých nabídek na trhu,“ uvedla Vlasta Dolanská, ředitelka Poštovní spořitelny. „Pokud se jen tak chtějí vzdát pohodlného přístupu k našim službám na více než 3.300 poštách a 2.500 místech u obchodníků provozujících službu Cashback, jejich kvality i jejich přehledného ocenění za cenu vyššího paušálu, nemůžeme, a ani nechceme nikomu bránit. Naší povinností však je zajistit, aby instrukce k převodům a dalším operacím na účtu u Poštovní spořitelny pocházely jen od osob, které prokazatelně mají dispoziční právo. Proto musíme trvat na tom, že v případě, že uvěří „výhodnosti“ nabídky naší konkurence, to bude právě ona, kdo poskytne záruku, že škodu způsobenou našim klientům bezodkladně a bez protestu nahradí,“ vysvětlila Dolanská.
„Máme zájem klientům nabídnout co nejjednodušší způsob přestupu mezi bankami. Poštovní spořitelna proto během pár dnů navrhne celému českému bankovnímu trhu opatření, které by snadnější přechod klientů mezi bankami zprůchodnilo“, uvedla dále Vlasta Dolanská. Půjde o určitou formu nezpochybnitelné garance, jíž "nová banka", která by za klienta vyřizovala přestup, na sebe přímo a bez protestu převezme kompenzaci všech eventuálních rizik spojených s neoprávněným odsátím prostředků během zprostředkovaného transferu a nahradí jakékoliv jiné škody, spojené s tím, že klient nebude mít kontrolu nad použitím svého podpisového vzoru.
„V případě, že se nepodaří dojednat takové opatření, bude Poštovní spořitelna v zájmu ochrany klientových prostředků nadále trvat na tom, aby instrukce předkládaná jménem klienta "cizí bankou" byla vybavena notářským ověřením, že vyjadřuje vůli majitele účtu“, uvedla Dolanská.
Konstrukce poplatků za služby v Poštovní spořitelně je zcela přehledná a umožňuje adresné předepisování poplatků za služby čerpané jednotlivými klienty. „Klienti Poštovní spořitelny chtějí přesně vědět kolik a za co platí a my jim to v rámci transparentního přístupu umožňujeme. Klient si tak může jasně porovnat, kolik platí za služby, které skutečně potřebuje,“ připomíná ředitel péče o klienty Poštovní spořitelny Tomáš Prouza. Za modelový příklad inzerovaný GE Money za 119 Kč zaplatí klient Poštovní spořitelny jen 89,50 Kč, velmi rozdílná je například také hustota sítě pro výběr hotovosti. „Konkurence by měla být založena na jasném a úplném porovnání výhodnosti jednotlivých nabídek,“ dodává Tomáš Prouza.