Deník to označuje ve stodvanáctileté historii pivovaru za nevídanou věc. "Budvarská piva se totiž dosud vyznačovala vysokým, ne tolik chmeleným prokvašením, a tedy i menší hořkostí. Tedy vlastnostmi, které budou dál charakteristické pro prémiovou značku Budweiser Budvar," píše.
U uvedení novinky Budvar informoval bez dalších podrobností již v lednu, podrobnosti chtěla firma odhalit těsně před jejím uvedením na trh. "Rozhodli jsme se vstoupit do nového spotřebitelského segmentu, ve kterém jsme dosud neměli žádný produkt. Nyní budeme mít v nabídce prémiovou TOP značku Budweiser Budvar a kvalitní značku středního cenového segmentu," řekl tehdy ředitel pivovaru Jiří Boček.
Hájené tabu padlo podle HN překvapivě na budvarském bále, kde se Pardál točil. Podle pivařů prý nové pivo připomíná plzeňský Gambrinus.
Pro znalce trhu není krok Budvaru žádným překvapením. "Budvar se tak dostane do segmentu, kde možná nejsou obrovské zisky, ale zato se hodně pije," reagoval ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. Podle něj nejde značce Gambrinus konkurovat žádným typem Budvaru. Už proto, že prémiová značka Budweiser se dlouhodobě buduje jako luxusní.
Podle Bočka ale nelze nové pivo s Gambrinusem srovnávat. "Máme vlastní recepturu. To pivo je charakterově odlišné," řekl dnešním HN.
Naposledy českobudějovický pivovar rozšířil svou nabídku v roce 2004, kdy začal po téměř padesátileté odmlce vařit tmavý ležák. O rok později jej poprvé vyvezl do zahraničí. Loni se výstav tmavého ležáku přiblížil hranici 20.000 hektolitrů, což bylo meziročně o téměř 40 procent více.
Budvar je třetím největším pivovarem v České republice a patří mezi přední tuzemské exportéry piva. Loni zvýšil vývoz o sedm procent na rekordních 556.000 hektolitrů piva. Výstav pivovaru loni vzrostl o pět procent na 1,151 milionu hektolitrů piva.