Vyplývá to z výsledků průzkumu Češi a reklama 2007, který v lednu uskutečnila agentura Factum Invenio ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur, Českou marketingovou společností a Českým sdružením pro značkové výrobky. Výsledky byly zveřejněny dnes.
Podle průzkumu se 79 procent oslovených lidí cítí být nasyceno reklamou na soukromé televizi Nova. V případě Primy má stejný pocit 72 procent lidí, což je o čtyři procentní body více než při posledním obdobném průzkumu před dvěma lety.
V případě České televize je reklamou nasyceno 45 procent diváků. O pět procentních bodů více, tedy polovina oslovených, považuje reklamu na ČT za přiměřenou; průzkum se uskutečnil v době, kdy klesl prostor pro reklamu v ČT o polovinu na 0,5 procenta z vysílacího času. Za přiměřené množství označilo v případě Novy 19 procent diváků, u Primy to byla čtvrtina.
Množství letáků ve schránkách je příliš velké pro 68 procent respondentů, v časopisech pro 53 procent. V případě letáků podíl klesl o pět procentních bodů, zatímco u časopisů podíl vzrostl o osm bodů.
Nejmenší podíl nasycenosti reklamou lidé vnímají u novin, kde množství reklamy jako příliš velké označilo 38 procent lidí, dále u písemných pozvánek do spotřebitelských soutěží a loterií (37 procent) a v rozhlase (33 procent).
Podle průzkumu stoupá nasycenost reklamou na internetu stejně jako podíl lidí, kteří jsou schopni se k tomuto problému vyjádřit. Intenzitu internetové a e-mailové reklamy však neumí vůbec posoudit téměř polovina Čechů, uvedl průzkum.
Co se týče internetu, množství reklamy ve formě inzerátů překrývajících obsah považuje za příliš velké 28 procent oslovených. O procentní bod méně lidí uvedlo, že je příliš mnoho reklam automaticky v podobě vyskakujících nových oken a mailových reklam označovaných jako spam.
Více než čtvrtina lidí (26 procent) si myslí, že by mohlo být více ochutnávek a prezentací na místě prodeje v obchodech a provozovnách služeb.
Průzkum se uskutečnil ve dnech 17. až 24. ledna letošního roku a odpovídalo v něm na dotazy 1014 obyvatel ČR starších 15 let.