Průzkum: Češi jsou přesyceni reklamou, nejvíce v TV a letácích

14.02.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 14. února (ČTK) - Obyvatelé České republiky se cítí být přesyceni reklamou, a to zejména v soukromých televizích a letácích, které jim chodí do poštovních schránek. Vzestupnou tendenci vykazuje nasycenost reklamou na internetu a v e-mailových schránkách. Největší prostor pro další reklamní aktivity lidé vidí na místě prodeje, zejména pak ve formě prezentací a ochutnávek.

Vyplývá to z výsledků průzkumu Češi a reklama 2007, který v lednu uskutečnila agentura Factum Invenio ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur, Českou marketingovou společností a Českým sdružením pro značkové výrobky. Výsledky byly zveřejněny dnes.

Podle průzkumu se 79 procent oslovených lidí cítí být nasyceno reklamou na soukromé televizi Nova. V případě Primy má stejný pocit 72 procent lidí, což je o čtyři procentní body více než při posledním obdobném průzkumu před dvěma lety.

V případě České televize je reklamou nasyceno 45 procent diváků. O pět procentních bodů více, tedy polovina oslovených, považuje reklamu na ČT za přiměřenou; průzkum se uskutečnil v době, kdy klesl prostor pro reklamu v ČT o polovinu na 0,5 procenta z vysílacího času. Za přiměřené množství označilo v případě Novy 19 procent diváků, u Primy to byla čtvrtina.

Množství letáků ve schránkách je příliš velké pro 68 procent respondentů, v časopisech pro 53 procent. V případě letáků podíl klesl o pět procentních bodů, zatímco u časopisů podíl vzrostl o osm bodů.

Nejmenší podíl nasycenosti reklamou lidé vnímají u novin, kde množství reklamy jako příliš velké označilo 38 procent lidí, dále u písemných pozvánek do spotřebitelských soutěží a loterií (37 procent) a v rozhlase (33 procent).

Podle průzkumu stoupá nasycenost reklamou na internetu stejně jako podíl lidí, kteří jsou schopni se k tomuto problému vyjádřit. Intenzitu internetové a e-mailové reklamy však neumí vůbec posoudit téměř polovina Čechů, uvedl průzkum.

Co se týče internetu, množství reklamy ve formě inzerátů překrývajících obsah považuje za příliš velké 28 procent oslovených. O procentní bod méně lidí uvedlo, že je příliš mnoho reklam automaticky v podobě vyskakujících nových oken a mailových reklam označovaných jako spam.

Více než čtvrtina lidí (26 procent) si myslí, že by mohlo být více ochutnávek a prezentací na místě prodeje v obchodech a provozovnách služeb.

Průzkum se uskutečnil ve dnech 17. až 24. ledna letošního roku a odpovídalo v něm na dotazy 1014 obyvatel ČR starších 15 let.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK