"Nákup budeme hradit kombinací vlastních zdrojů, leasingu a úvěrů s delší dobou splatnosti," dodal. Evropské peníze na nákup vozidel podle Vašátka nebudou, minimální dotaci na obnovu parku poskytne ministerstvo dopravy. Návratnost investice by se měla pohybovat od šesti do sedmi let.
Dopravci skupiny ČSAD Invest mají zhruba 900 autobusů, jejichž průměrné stáří činí deset až 11 let. Nejvíce, zhruba 420, jich vlastní plzeňská firma, zhruba 300 jich je Vsetíně a zbytek na Karlovarsku. V posledních letech obměňovaly firmy ročně pět procent svého vozového parku, další investice směřovaly do oprav. "Nyní bude tempo obměny dvojnásobné," dodal ředitel. Skupina si od toho slibujeme zkvalitnění služeb, výrazné snížení nákladů na opravy a zvýšení prestiže u veřejnosti.
Autobusy s logem skupiny ČSAD Invest loni ujely 44 milionů kilometrů a přepravily asi 50 milionů cestujících. Loňské výnosy skupiny činily 1,3 miliardy korun, hospodaření bylo mírně nad nulou.
"Všechny parametry meziročně stagnovaly, i když počet cestujících ve veřejné dopravě i ujeté kilometry mírně klesají," řekl Vašátko. Cestující z odčerpalo také počasí. Tuhá zima nám v boji s automobily dopravou nesmírně vyhovuje, řekl ředitel. Loňský mírný se propad daří kompenzovat zvláštními autobusovými linkami pro svoz zaměstnanců. Firma dále nabízí v méně frekventovaných hodinách své vozy středním městům k posílení MHD.
Skupina je úspěšná v konkurenci se železnicí. Podle Vašátka jsou ČSAD operativnější i levnější. Stát podle něj veřejnou autobusovou dopravu nijak nepodporuje. Důkazem toho je zavedení mýtného na veřejných linkách, které se bude týkat také silnic I. tříd. ČSAD Invest s 1050 řidiči, provozuje autobusovou dopravu ve Zlínském kraji, Plzeňském kraji a Karlovarském kraji.