DisplaySearch: Plazmové televize ve světě ustupují technologii LCD

14.02.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Tokio 14. února (ČTK) - Plazmová technologie ve světovém prodeji plochých televizorů ustupuje LCD obrazovkám. Tržby za plazmové přístroje v posledním čtvrtletí minulého roku klesly meziročně o čtyři procenta na pět miliard dolarů, zatímco světový obrat LCD televizorů vyskočil o 72 procent na 17,4 miliardy dolarů. Prodej plazmových televizí klesl poprvé vůbec, napsala dnes agentura Reuters s odkazem na údaje průzkumové agentury DisplaySearch.

Největším světovým dodavatelem LCD televizorů se podle tržeb stala japonská Sony díky prodeji velkých obrazovek s vysokým rozlišením. Výroba televizorů Sony se za říjen až prosinec stala zisková po dvou letech ztrát díky silné poptávce po televizích Bravia. Na druhé místo se dostala dosavadní jednička, Samsung Electronics ze Jižní Koreje.

Podle DisplaySearch měla Sony na světovém trhu LCD obrazovek v posledním čtvrtletí minulého roku podíl 17,4 procenta. Samsung měl 15 procent a japonský Sharp 11,2 procenta.

V počtu dodaných přístrojů na trh si Samsung udržel první pozici s podílem 14 procent. Nizozemský Philips a japonská Sony byly těsně za ním.

Mezi výrobci plazmových obrazovek zůstává hlavním dodavatelem Matsushita Electric se svou značkou Panasonic. Ve čtvrtletí kontroloval podle tržní hodnoty třetinu světového trhu s plazmovou technologií obrazu.

Korejský LG Electronics si polepšil a posunul se na druhou příčku, protože získal 16,6 procenta trhu. Samsung klesl na třetí místo s podílem 13,9 procenta, napsala agentura.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK