"Podobně jako loni i letos projevili výrobci a distributoři rostoucí zájem o účast v programu a ročník 2007 se stal opět rekordním," řekla projektová manažerka programu Radka Reichlová. Vítězové budou moci rok používat na oceněných výrobcích logo soutěže. "Logo funguje jako akcelerátor tržeb a prodlužuje životnost produktu," podotkla Reichlová.
Většina přihlášených novinek podle organizátorů zohledňuje zdravotní aspekty. Potraviny například obsahují málo tuků či mají nulový obsah alergenů. Některé salámy navíc obsahují probiotické kultury nebo mořskou sůl. Potravinářské firmy se také snaží o to, aby jejich výrobky bylo možné rychle připravit a snadno použít.
"Český trh rychloobrátkového zboží je v posledních letech výrazně ovlivněn mnoha negativními faktory, které omezují vývoj nových a inovovaných výrobků. Jedním z nich je tlak na cenu produktů," upozornili organizátoři soutěže. Obchodníci totiž vedou cenovou válku o zákazníky, a proto nasazují vlastní privátní značky výrobků a tlačí dolů cenu dodávaného zboží.