"Hlavním cílem vybudování nového střediska ŘLP bylo zajištění maximální bezpečnosti a plynulosti letového provozu ve vzdušném prostoru ČR a také zvýšení kapacity vzdušného prostoru," řekl Klíma. Navýšení kapacity letů nad Českou republikou by mělo splňovat požadavky leteckých společností až do roku 2015, dodal Klíma.
Vybudování centra stálo 3,5 miliardy korun a jde o největší investiční akci českého řízení letového provozu.
Projekt byl zahájen v roce 2001 a v prosinci loňského roku začalo středisko poprvé navigovat letadla ve zkušebním provozu paralelně se střediskem na letišti v Praze - Ruzyni. Financování projektu pokryl podnik z vlastních zdrojů a půjčky od banky. "Zhruba dvě třetiny nákladů, přesně 2,4 miliardy korun, připadají na sofistikované moderní technologie a 1,1 miliardy korun připadá na stavbu samotného střediska," upřesnil Klíma.
V září 2005 byla budova nového střediska vyhlášena Stavbou roku 2005 a v dubnu získala ocenění Nejlepší investice roku. Kromě nových technologií, radionavigačních, radarových či informačních systémů nabídne i nadstandardní zázemí pro maximální počet 90 řídících letového provozu.
Za celý rok 2006 proletělo vzdušným prostorem České republiky asi 620.000 letadel, což je o 3,5 procenta více než v roce 2005. Dynamika meziročního růstu provozu ve vzdušném prostoru ČR však každoročně klesá a blíží se průměru Evropské unie. Zatímco v roce 2004 byl nárůst počtu letadel nad českým územím více než dvacetiprocentní, v roce 2005 to bylo deset procent. Výhled do dalších let počítá s tím, že růst bude stagnovat mezi třemi a pěti procenty. To odpovídá dlouhodobému průměru EU.
Za přelet České republiky zaplatí nejvíce obří Boeing 747-400, a to 12.383 korun. Boeing 737 zaplatí asi 5000 korun, menší letadla platí 3100 Kč. Z 29 zemí sdružených v organizaci Eurocontrol má ČR šesté nejnižší přeletové poplatky a je pod evropským průměrem. Dlouhodobě největším zákazníkem ŘLP, co se týče navigačních služeb, je německá Lufthansa.