Škoda Transportation dokončila vozy pro italskou horskou dráhu

19.02.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Plzeň 19. února (ČTK) - První třívozová souprava pro italskou horskou železnici z Domodossoly do švýcarského Locarna, jejíž hlavní části dodala Škoda Transportation, má za sebou úspěšné první testy. První vlak a další tři čtyřvozové jednotky, které Škodě zajistily 150 milionů korun, začnou vozit cestující do poloviny roku. Firma má velkou šanci v dodávkách pokračovat, řekla mluvčí Škody Holding Radka Pistoriusová.

Škoda tak ukončila premiérový kontrakt na úzkorozchodná železniční vozidla pro veronskou firmu Officine Ferroviarie Veronesi (OFV), která uzavřela kontrakty v letech 2004 a 2005.

Škodovácké dodávky zahrnovaly 21 podvozků s trakčními motory, sedm běžných podvozků a deset sad trakční výzbroje, vše pro příměstské elektrické vlakové jednotky EMU. Finální montáž souprav provádí OFV pro provozovatele horské trati, firmu SSIF z Domodossoly. Na montáži na místě se podílely také Škoda Electric a VÚKV Praha.

"Na italských trzích figurujeme jako etablovaný a významný dodavatel železničních kolejových vozidel a vozů MHD," řekl Martin Šubert, obchodní manažer pro země EU. OFV už avizovalo zájem o další spolupráci.

Plzeňská firma dodává do Itálie ještě nízkopodlažní tramvaje pro novou tramvajovou linku v Cagliari. "Zákazník už převzal šest pětičlánkových klimatizovaných vozů, první loni v listopadu," uvedla mluvčí. Celkem dodá devět vozů za 600 milionů Kč. Budou jezdit do konce roku 2007.

Původní zakázka představovala šest vozů, avšak zákazník si nad rámec původní smlouvy přiobjednal další tři tramvaje. Nízkopodlažní vozy typu ŠKODA 06T vycházejí technicky i designově z koncepce tramvaje Škoda Vektra. Třicet metrů dlouhý vůz s klimatizací pojme 300 cestujících. Uživatelem bude společnost FdS na Sardinii, dodavatelem tramvajového systému a obchodním partnerem Škody je Fabiani Construzioni.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK