HN: Češi loni vydali o miliardu víc za parfémy, celkem pět mld.

20.02.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 20. února (ČTK) - Češi stále více utrácejí za drahé parfémy. Podle dnešních Hospodářských novin za ně loni utratili zhruba pět miliard korun, což je o téměř miliardu víc než o rok dříve.

Trh s luxusními parfémy si mezi sebou v tuzemsku rozdělily hlavně řetězce prodejen Sephora, Marionnaud, Fann Parfumerie či Douglas. Dohromady mají téměř stovku obchodů a letos mají přibýt další.

Největším konkurentem luxusních parfumerií jsou internetové obchody, v běžných drogeriích je luxusních značek parfémů jen malý zlomek.

Přestože internetové obchody mohou díky nižším provozním nákladům nabídnout až o deset procent nižší cenu než kamenné obchody, na celkovém prodeji parfémů se zatím podílejí jednou třetinou.

Nejprodávanějšími značkami v Česku jsou podle HN Dior, Hugo Boss či Donna Karan.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK