"Díky mapě mají firmy možnost rychle zjistit, jaký exportní potenciál existuje ve vybrané zemi pro určitý průmyslový obor. Mapa obsahuje mezinárodní výběrová řízení, zahraniční poptávky a zahraniční investiční příležitosti z více než 25 oborů," řekl mluvčí CzechTrade Aleš Řiháček.
V první fázi je podle něj připraveno členění mapy podle jednotlivých zemí a v přípravě je i členění oborové. "Novinkou jsou poptávky, tendry a zahraniční investiční příležitosti v oblasti služeb, které takto samostatně dosud prezentovány nebyly," podotkl Řiháček.
Agentura na podporu obchodu CzechTrade zaměstnává zhruba stovku lidí a má 31 kanceláří ve třiceti zemích. Letos hodlá CzechTrade rozšířit pobočky v Číně a Rusku a otevřít nové kanceláře ve Vietnamu. V loňském roce čeští exportéři s pomocí služeb CzechTrade vyvezli zboží za 3,3 miliardy korun, což je ve srovnání s rokem 2005 více než dvojnásobek.