Mikrovlnný systém je podle Hanáka mírně zastaralý. "Samozřejmě chápeme, že by to měl být satelitní systém," řekl. Argumentem pro satelitní technologii je podle svazu i snaha České republiky, aby v Praze bylo sídlo evropského navigačního systému Galileo. "Zásadně za to v Bruselu lobujeme," doplnil Hanák.
Svaz také prosazuje, aby dopravci využívali po celém území ČR jednu palubní jednotku, ačkoliv na dálnicích a rychlostních silnicích již běží mikrovlnný systém. Svazu sice vadí, že nová jednotka bude pravděpodobně dražší než ta současná, ale preferuje praktickou stránku věci. "Když si představím, že bych měl mít jednu krabičku pro Rakousko a druhou pro Německo, do budoucna Maďarsko, Slovensko a dvě pro ČR, to už je šest, ten řidič by už přes to sklo neviděl ani kamion před sebou," vysvětlil Hanák.
Podle původní smlouvy mezi MD a Kapschem měla být stejně jako na dálnicích i na silnicích první třídy využita mikrovlnná technologie. MD však požádalo na podzim firmu Kapsch o návrh systému se satelitní technologií, nyní se o konečné podobě systému jedná. Jednání však provázejí spory o počet mýtných bran, druh jednotek nebo finanční výhodnost jednotlivých technologií.
Nyní je jasné, že dopravci nezačnou na silnicích první třídy platit v původním termínu od 1. července. Pokud se jednání mezi oběma stranami protáhnou, je ohrožen i nově určený termín 1. ledna 2008.
Mýtné se v ČR vybírá zatím na 1000 kilometrech dálnic a rychlostních silnic. Dopravci platí v průměru 4,05 koruny za kilometr, do 18. února se vybralo celkem 674 milionů korun. V systému je zaregistrováno téměř 140.000 kamionů.