Kartel podle komise působil v letech 1995 až 2004 v Belgii, Německu, Lucembursku a Nizozemsku. "Tento kartel ošidil daňové poplatníky, veřejné úřady a developerské firmy," prohlásil mluvčí komise Jonathan Todd. "Jeho efekt pocítíme v příštích 20 až 50 letech, protože velká část těchto firem vydělává peníze i na údržbě výtahů a eskalátorů, které instalovala," dodal. Vyzval také společnosti, kterých se kartel dotkl, aby se obrátily na soud s požadavkem odškodnění a snažily se zrušit či znovu vyjednat dlouhodobé údržbářské kontrakty.
Vysoká pokuta odráží velikost trhu, na kterém kartel působil, velikost společností a dlouhodobý vliv. Mezi úřady, kterých se kartel dotkl, je i hlavní centrála Evropské komise.
Kromě ThyssenKurpp byly součástí kartelu také firmy Otis, kterou vlastní americká firma United Technologies, finská Kone, švýcarský Schindler a japonská Mitsubishi Electric. Výše pokuty se pohybuje od 1,8 milionu eur pro Mitsubishi po 480 milionů pro ThyssenKrupp, napsala agentura Reuters.