Vláda schválila vznik jednotných kontaktních míst Czech Point

21.02.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 21. února (ČTK) - Obecní úřady i další instituce budou moci lidem vydávat výpisy z katastru nemovitostí, obchodního rejstříku, rejstříku trestů či živnostenského rejstříku. Zřízení jednotných kontaktních míst Czech Point umožní novela o informačních systémech veřejné správy, kterou schválila vláda. Na tiskové konferenci to uvedl ministr vnitra a informatiky Ivan Langer.

Ministerstvo informatiky by mělo v rámci pilotního projektu v nejbližší době zprovoznit prvních 33 míst, hospodářská komora plánuje do konce února 20 míst. Spolu s pobočkami České pošty by mělo postupně začít fungovat až 4000 míst.

Na Czech Pointech lidé získají veškeré údaje, opisy a výpisy, které jsou vedeny v centrálních veřejných evidencích a registrech o jeho osobě, majetku a právech. Jejich prostřednictvím bude mít občan možnost úředně ověřit dokumenty, listiny a podpisy a převést dokumenty do elektronické formy. Dále bude mít možnost učinit jakékoliv podání ke kterémukoli úřadu veřejné správy, a také získat informace o průběhu řízení ve všech věcech, které k jeho osobě vede stát či jiné orgány veřejné moci.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK