Německé sítě diskontních obchodů vstoupily do prodeje zájezdů

22.02.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Berlín 22. února (zpravodaj ČTK) - Špekáčky, sýr, káva a Mallorca. I to se teď objevuje na seznamu, který si němečtí zákazníci připravují na obvyklý týdenní nákup. Sítě německých diskontních obchodů vstoupily počátkem roku také do prodeje dovolených a nabízejí zájezdy za diskontní ceny, takřka doslova mezi kartony s džusy a konzervami.

Řetězce jako Aldi, Lidl však nejsou organizátory dovolených. "Stojí za nimi dceřiné společnosti touroperátorů, kteří už léta působí ve sféře levných prodejců," vysvětluje Falk Murko z nadace pro kontrolu a hodnocení kvality produktů Warentest. "U sítě Aldi tak zájezdy nabízí společnost Berge und Meer, která je dceřinou firmou koncernu TUI," uvedl.

V nabídce Aldi se například objevuje na červen Dominikánská republika na devět dní se stravováním all-inclusive za 699 eur (19.600 korun). Konkurenční podniky to mají až za dvojnásobek. Dubnová cesta do Las Vegas, kterou nabízejí obchody s kávou Tchibo, stojí 1600 eur. U obdobné konkurenční nabídky se platí o zhruba 600 eur více.

Pozdějších sporů s diskontním obchodem se prý není třeba obávat, protože po objednání zájezdu se už zákazník dostává do kontaktu s cestovní kanceláří. S touroperátorem se řeší i případné reklamace.

Přesto však organizace na ochranu spotřebitelů radí k obezřetnosti, hlavně pokud jde o doplňkové služby. "Je třeba si všímat například toho, co hotel nabízí zdarma nebo za poplatky," říká Gabriele Franckeová ze spotřebitelské centrály v Berlíně.

Nadace Warentest zjišťuje, že ne vždy patří diskonty k nejlevnějším, ale často nabízejí ceny velmi příznivé. Vzhledem k tomu, že však jsou nabídky v ochodech početně limitované, musí se zákazník rozhodovat rychle prakticky na místě.

V diskontech se také neprodávají kompletní nabídky cestovních kanceláří, ale jen zúžený výběr. Někdy se dají spočítat třeba jen na prstech jedné ruky. Experti proto na druhé straně poukazují na to, zda si turistické koncerny TUI, Thomas Cook a další těmito nabídkami spíše neškodí.

"Obchod s Aldi překonal naše očekávání," říká vedoucí společnosti Berge & Meer Reiner Meutsch. Přesná čísla ale prozradit nechce. Podle informací časopisu Focus v lednu prodal Aldi více než 32.000 zájezdů za více než dva milion eur. Rychle se vyprodaly třeba cesty na Mauricius, do USA nebo plavby Středomořím.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK