"Každý takový případ interně vyšetřujeme," potvrdil Aktuálně.cz personální ředitel automobilky Martin Jahn.
Již několikrát se stalo, že se v novinách objevily fotografie přísně utajovaných modelů či nových verzí mladoboleslavských škodovek. Nejnovějším případem pak je únik fotografií nového Superbu do deníku Blesk minulý týden. Tento případ je ale vážnější, neboť spolu s fotografiemi unikly i některé podrobnosti o novém modelu.
Podle serveru je tedy možné, že za únikem stojí i někdo z nižšího managementu. Tito lidé totiž mají přístup, narozdíl od dělníků, i k podrobnějším informacím o budoucí podobě auta.
"Jelikož jde o interní záležitost, nemohu říci více. Jde ale o hrubé porušení pracovní kázně, které samozřejmě může skončit okamžitým ukončením pracovního poměru," uvedl Jahn.
Blíže komentovat nechtěl ani předchozí případy. Přesto uvedl příklad, kdy se focení nevyplatilo. "Naši zaměstnanci přistihli pracovníka externí firmy, jak se snaží pořídit obrázky nového modelu. Na naši žádost s ním ona společnost ukončila pracovní poměr," popsal Jahn. V tomto konkrétním případě tak bylo úniku zabráněno ještě před tím, než se stal.
V médiích se objevily i špionážní snímky nové verze fabie. Již v dubnu loňského roku je otiskly Svět motorů a Autotip. V říjnu si její snímky pořídil i Blesk. A v listopadu se přidal i server auto.cz, který ale přinesl i video auta, které se "prohánělo" na veřejných cestách.
Zcela jiný pohled má ale šéfredaktor časopisu Marketing & Media Daniel Köppl. "Pokud by šlo o jeden únik, dalo by se to považovat za špionáž. Když ale vidíte, že úniky se dějí u každého modelu a Škoda se nepoučila, myslím, že je za tím marketingový tah samotné firmy."
Přidává i důvod, proč by k takové "nestandardní" kampani přistoupila. "Když uděláte oficiální představení vozu, tak jeho fotografie dostanete do hlavních deníků jednou. Pokud vám ale "uniknou" fotografie dopředu, o modelu se mluví mnohem déle a místo v médiích máte zaručeno několikrát," vysvětluje.