Kvůli dlouhodobému zanedbávání oprav je v havarijním stavu také 44 procent ze 49.000 kilometrů silnic nižších tříd a 1705 z 12.520 mostů, které na nich stojí. "Z tohoto pohledu jsou na tom dálnice podstatně lépe. Vždyť z dálničních mostů jsou v současné době zcela nevyhovující pouze tři, zatímco koncem roku 2005 jich takto bylo hodnoceno ještě osm. Avšak na silnicích první třídy je ve špatném či havarijním stavu 288 mostů," uvedl mluvčí.
Loni šlo na opravy mostů na dálnicích 150 milionů korun a na silnicích prvních tříd 500 milionů. Hoření odhaduje, že ke zlepšení stavu všech mostů by bylo zapotřebí 2,5 miliardy korun.
Na pozemních komunikacích je v tuzemsku celkem 16.453 mostů. Z toho 1352 vzniklo už před rokem 1900 a dalších 4090 vyrostlo v letech 1901 až 1950. Že je situace neúnosná, se shodli odborníci již v roce 1996, kdy byl přijat program obnovy mostů, který počítal s výdaji přes tři miliardy korun. Postupně byl však utlumován a peníze šly především na stavbu nových dálnic, uvedlo Právo.