Nákup zbývajících akcií v řetězci je vázán na splnění přesných podmínek a pokud je Číňané nesplní, z obchodu zřejmě ještě může sejít. Nákup zbývající části podniku se tak může uskutečnit kdykoli do roku 2010. Hodnota čínského maloobchodního trhu se odhaduje až na jeden bilion dolarů (téměř 22 bilionů Kč).
Wal-Mart jde tímto krokem "po krku" francouzskému Carrefouru, který se v Číně také snaží prosadit. Právě Francouzi už si v Číně budují pozice a jdou převážně do velkých obchodních center, kterých v Číně rychle přibývá. Podle pozorovatelů by krok Wal-Martu mohl znamenat, že čínský maloobchodní trh by se mohl začít konsolidovat.
Řetězec Bounteous provozuje 101 hypermarketů ve 34 čínských městech, a to pod značkou Trust-Mart. Tyto obchody jsou sice pořád ztrátové, Wal-Martu se ale líbí jejich velikost a lokalita, což na přeplněném čínském trhu nelze přehlížet. Pozorovatelé se většinou shodují, že dnes už není snadné najít v Číně další vhodnou lokalitu pro výstavbu obchodního centra.
Wal-Mart už v Číně provozuje 73 obchodů a zaměstnává tam více než 37.000 lidí. Carrefour, který je po Wal-Martu druhým největším maloobchodním řetězcem a největším zahraničním provozovatelem obchodních center v Číně, v loňském roce otevřel 20 obchodů. Koncem roku jich tam měl 90.
"Tam je to o pořadí a o podílu na trhu. Pro Wal-Mart je typické, že nakupuje místní řetězce, takže díky tomu by se mohl stát v Číně jedničkou," myslí si analytik jedné z evropských bank. O zvýšení podílu na trhu se ale snaží i německý podnik Metro, britský řetězec Tesco a místní obchody, jako je například Wumart.
"Je to velmi roztříštěný trh, takže by mohli být největší. Pokud jde ale o jejich vliv na maloobchod, tak ten bude zřejmě menší," myslí si analytici společnosti Tai Fook Research.