Interspar má v Česku 24 hypermarketů, v roce 2005 byl na konci první desítky českých obchodních řetězců, jeho podíl na trhu i teď dosahuje jen několika procent. Firma se nedávno rozhodla kupovat základní sortiment masa od rakouského dodavatele, který prý zajistí dobrou kvalitu při dodržení současných cen.
Maso ze zahraničí už dováží také Ahold, provozovatel prodejen Albert a Hypernova. V Česku má větší podíl než Interspar a ani jeho obchodní politikou se ÚOHS nezabýval. "Opakovaně již několik let poukazujeme na to, že žádný z obchodních řetězců nemá v České republice dominantní postavení," podotkl Pecina. Interspar chce v ČR do pěti let vybudovat 100 až 150 supermarketů, zároveň plánuje zvyšovat počet hypermarketů. Ani pak ale pravděpodobně nebude na trhu dominovat, uvedl ÚOHS. Deset největších obchodníků v Česku v oboru takzvaného rychloobrátkového zboží má třiapadesátiprocentní podíl na trhu.
Ve prospěch Intersparu navíc pravděpodobně hraje i fakt, že čtyři pětiny dováženého masa by měly být od českých chovatelů. Z ČR tak hovězí a vepřové poputuje k rakouským zpracovatelům a od nich zase zpět do prodejen. "Bohužel, čeští zpracovatelé nám nebyli schopni nabídnout produkty v odpovídající kvalitě a množství," uvedl už dříve jednatel Intersparu Martin Hruška.
Zemědělci připisují chování obchodních řetězců svoji špatnou ekonomickou situaci. Proto se také loni někteří zpracovatelé drůbeže dohodli na společném postupu při snaze o navýšení výkupních cen. Jejich společné prohlášení ale vyvolalo u ÚOHS podezření z kartelové dohody.