Rakušané se tak postavili za usnesení Evropské rady z roku 2003, kde je závazek umisťovat vznikající evropské agentury v nových členských zemích. V ČR dosud žádná taková agentura, na rozdíl od řady jiných kandidátských států, nesídlí. Předností Prahy by měla být její strategická poloha a vzhledem k Rakousku dobré spojení do Vídně.
K úplnému zprovoznění systému Galileo by mělo dojít v roce 2011, což je o tři roky později, než se původně plánovalo. Zpoždění nabralo například jednání o koncesní smlouvě s budoucím provozovatelem systému. Nyní systém provizorně sídlí v Bruselu, konečné sídlo Galilea však chce mít na svém území kromě ČR dalších deset států. Systém Galileo by měl v budoucnu využívat i český mýtný systém.
Dalším tématem jednání obou ministrů bylo propojení dálničních sítí České republiky a Rakouska. Ministři se dohodli na definitivní variantě spojení Brna s Vídní. Jihomoravská rychlostní silnice R52 se napojí na rakouskou severní dálnici A5 u Mikulova, což znamená posun v jednáních, neboť dosud nebylo jasné, kudy silnice R52 povede.
Nabízela se varianta přes Mikulov, ale ve hře byla i Břeclav a další trasy. Na konečné stanovisko Rakušanů musela česká strana čekat například s územním plánem Břeclavska. Jednodušší situace byla v jižních Čechách, neboť trasa dálnice D3 i navazující silnice R3 je již v územních plánech krajů pevně zanesena. S rakouskou rychlostní silnicí S10 se spojí na přechodu Dolní Dvořiště.
Termíny propojení dálnic však podle Hanzelky na jednání nepadly. Rakouská vláda se stejně jako česká potýká s nedostatkem financí a Rakušané nyní revidují rozpočet na dopravní stavby. "Ještě nemají vyjasněno, co je prioritou a co ne," řekl Hanzelka. "Do konce března by měli sdělit, jaké jsou priority z hlediska dopravní infrastruktury," dodal. Nicméně rakouský kancléř Alfred Gusenbauer se na tiskové konferenci vyjádřil v optimistickém duchu. "Po A5 z Brna do Vídně by se mohlo jezdit už v roce 2009 nebo 2010. Vláda bude klást důraz na propojení obou zemí," řekl.
Gusenbauer a Faymann se v pondělí osobně zúčastnili oficiálního zahájení výstavby jižního úseku dálnice A5. Podle dolnorakouského deníku Niederösterreichische Nachrichten Gusenbauer zdůraznil, že jde o první rakouskou dálnici, která povede do ČR, poslední sousední země, s níž tento druh spojení dosud chyběl. Ministr Faymann vznikající dálnici podle listu označil za "projekt mezinárodního významu".
Ministři se dnes také dotkli problematiky elektronického mýtného, k žádnému závěru však nedošli. Řebíčkovu chválu satelitního systému údajně Rakušané přešli mlčením.