Přijatý návrh je kompromisem. Kapsch původně navrhoval systém se zhruba 200 mýtnými branami. S tak velkým podílem mikrovln však nesouhlasil poradní tým ministerstva v čele s děkanem dopravní fakulty ČVUT Petrem Moosem. Dalším sporným bodem byl druh použitých palubních jednotek, které jsou k platbě mýtného nezbytné. Jak ČTK řekl mediální zástupce Kapsche David Šimoník, nový systém bude mít otevřené rozhraní, takže palubní jednotky bude moci dodávat více výrobců. To je rozdíl proti mikrovlnnému systému na dálnicích, kde jediným dodavatelem jednotek je právě Kapsch.
Dnes přijatý návrh firmy Kapsch chce ministerstvo předložit vládě a také Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. ÚOHS bude posuzovat, zda nový systém není v rozporu se zadávacími podmínkami tendru na mýtné. Finanční a další technické aspekty nového systému budou předmětem dalších jednání obou stran.
Podle původní smlouvy měla být stejně jako na dálnicích i na silnicích první třídy využita mikrovlnná technologie, která vyžaduje výstavbu mýtných bran. Dopravci měli na silnicích první třídy začít platit od 1. července 2007. MD však mimo jiné kvůli komplikacím s výstavbou bran požádalo na podzim firmu Kapsch o návrh systému se satelitní technologií. Kapsch poté přišel s kombinací mikrovlnného a satelitního řešení.
Spory mezi ministerstvem a Kapschem provázely i spouštění první etapy mýtného na dálnicích a rychlostních silnicích. Kvůli nedořešené finanční zodpovědnosti za nedodělky nebylo do poslední chvíle jasné, zda se systém podaří spustit od 1. ledna 2007. Nakonec se MD před koncem roku s Kapschem dohodlo a s novým rokem začaly kamiony nad 12 tun na zhruba 1000 kilometrech dálnic a rychlostních silnic mýtné platit. Za prvních osm týdnů zaplatili dopravci přes 780 milionů korun, stát letos počítá s celkovým výnosem zhruba pět miliard.