"Nemohu říci, že bychom měli výsledky za loňský rok už v černých číslech," řekl prezident firmy Yasuhiro Takahashi. Přesnější ale být nechtěl a neuvedl ani to, zda firma očekává zisk už letos. V roce 2005 byla ztráta automobilky přes dvě miliardy korun.
V únoru se firmě a odborům podařilo uzavřít novou kolektivní smlouvu na letošní rok, která zaměstnancům zaručuje růst mezd o 7,5 procenta. Průměrná mzda ve výrobě se tak zvýší na 23.000 korun. Zaměstnanci si také vymohli některé nové benefity, například výhodný leasing automobilu s platbou 1100 korun měsíčně nebo podporu na bydlení.
TPCA je spoluprací firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën. V současné době zaměstnává 3500 lidí, potýká se však s 30 procentní fluktuací, a to především mezi dělníky u pásu. Situaci na trhu práce by zřejmě mohlo ovlivnit i chystané otevření automobilky Huyndai v Nošovicích na Ostravsku.
TPCA vznikla v roce 2002, výrobu v kolínském závodě zahájila v únoru 2005. Společnost zatím investovala přes 18 miliard korun, což je podle generálního ředitele Czechinvestu Jiřího Hrudy dosud největší dokončená zahraniční investice v České republice.
Firma ročně odebere od subdodavatelů zboží za 20 miliard korun, přičemž 80 procent dílů dodávají čeští výrobci. Díky kolínské výrobě se například zvýšil i objem nákladní přepravy Českých drah, neboť 60 procent vozů putuje z továrny po železnici. Automobilka se specializuje na výrobu malých městských aut.