Na třetím místě se umístil poplatek za účetní položku, pro který hlasovalo téměř 25 procent návštěvníků. "Poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky navazuje na loňského vítěze, kterým byl poplatek za příchozí platbu, a je tak v pořadí již druhým nejabsurdnější bankovním poplatkem v Česku," uvedl provozovatel portálu Patrik Nacher.
Z ankety podle něj jasně vyplývá, které poplatky klienty bank nejvíce trápí - obecné poplatky a poplatky za používání platební karty. Vedle samotného hlasování to prý dokládají i četné názory a postoje v diskuzních fórech. Pro banky mohou výsledky ankety sloužit jako určitá zpětná vazba. Loni banky na kritiku své poplatkové politiky reagovaly postupným zpřehledňováním svých sazebníků a zrušením loňského nejabsurdnějšího bankovního poplatku (Poštovní spořitelna, eBanka a Raiffeseinbank), podotkl.
Poplatková politika českých bank se po kritice médií a tlaku ze strany ministerstva financí na změny v bankovním sektoru pozvolna mění. GE Money Bank před měsícem nabídla klientům možnost platit za běžné služby pouze jeden paušální měsíční poplatek. Ředitel banky pro drobnou klientelu Jan Rollo novinářům řekl, že během několika let budou účty tohoto typu na českém trhu převládat.