Volba spotřebitelů 2007: Rekordní počet kategorií

02.03.2007 | , Finance.cz
Domovská stránka


perex-img Zdroj: Finance.cz

ATOZ EVENT uzavřela registraci výrobků do již 7. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů 2007 – Nejlepší novinka. Letos se bude ucházet o ocenění 80 výrobků / výrobkových řad, které odborná porota rozdělila do rekordních 26 kategorií. Jedná se o jediné ocenění na domácím trhu, které je udělováno na základě průzkumu mezi samotnými spotřebiteli.

Výrobek roku 2007

„Podobně jako loni i letos projevili výrobci a distributoři rostoucí zájem o účast v programu a ročník 2007 se stal opět rekordním. Společnosti, které se programu účastní, oceňují především benefity, které jim program nabízí. Vítězové pro své oceněné výrobky získají silný marketingový nástroj – roční licenci na používání loga Volba spotřebitelů 2007 – Nejlepší novinka. Logo, které mohou použít na obalech výrobku i v marketingových kampaních, funguje jako akcelerátor tržeb a prodlužuje životnost produktu. Každý účastník programu obdrží výstupy z výzkumu mezi dvěma tisíci domácností, které mu přinesou unikátní informace o přihlášeném produktu,“ uvádí Radka Reichelová, projektová manažerka programu.

Porota ocenila nejinovativnější výrobek

Porota také posuzovala míru inovací přihlášených výrobků a zvolila jeden nejinovativnější výrobek, který bude společně s vítězi v jednotlivých kategoriích oceněn koncem dubna na slavnostní ceremonii v Praze. Generálním partnerem tohoto ročníku je společnost Wincanton, přední poskytovatel logistických služeb na českém trhu.

Výrobky roku

Složení odborné poroty

  • Gilles Bérouard (Euro RSCG Prague) - předseda poroty
  • Janka Konečná (Superbrands)
  • Jan Levora (České sdružení pro značkové výrobky)
  • Jana Lysáková (Zboží&Prodej)
  • Hana Machková (VŠE)
  • Jindřich Možný (Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR)
  • Štefan Weber (Strategie)
  • Stanislav Zahradníček (SIMAR)
  • Petra Zachari (Sdružení obrany spotřebitelů ČR)


Názory poroty na inovace a přihlášené výrobky

Porota měla před sebou nelehký úkol - spravedlivě posoudit všechny přihlášené výrobky. Na jedné straně zde byly prezentovány potraviny a nápoje, které se mohou ochutnat, na druhé straně kosmetické a drogistické výrobky, jejichž účinky na zasedání ověřit nejde. Porota proto výrobky před hodnocením nevyzkoušela a přistupovala k nim podobně, jako spotřebitelé v obchodě – hodnotila dojem, jak na ně výrobek působí (jeho složení, obal, celkový design a poselství, které v sobě nese) a jeho postavení v kontextu konkrétní produktové kategorie.

Většina přihlášených novinek zohledňuje zdravotní aspekty – u potravin nízký obsah tuků, nulový obsah alergenů, u drogerie a kosmetiky je zase patrná snaha o co největší příklon k přírodě. Trend zdravé výživy se nejvíce projevil u kategorie uzenin. Všechny výrobky, které byly do této kategorie přihlášeny, přináší spotřebitelům benefity z oblasti zdravého životního stylu – salámy Zeus a Hádes (Kmotr – Masna Kroměříž) obsahují probiotické kultury a mají snížený obsah tuků, Šunka light (Procházka) má snížený obsah tuků a obsahuje mořskou sůl a Šunka Sissi (Trumf International) je bez alergenů a je vhodná i pro bezlepkovou dietu. Stejné trendy se objevují také v kategorii polévek, které deklarují nulový obsah glutamátu sodného a konzervačních látek. Z doplňků stravy porotu zaujal výrobek Benefibra (Novartis) – vláknina, kterou je možné přidat do jakéhokoliv pokrmu a dodat tak tělu její doporučený denní obsah, v kategorii jogurtů a dezertů zase řada Juicy syrovátkový dezert s příchutí (Ehermann Stříbro), u které jeden z porotců ocenil vysoký podíl syrovátky, která je nejčistší bílkovinou.

Dalším významným trendem, který porotu zaujal, byla možnost rychlé přípravy a snadného použití. Porota ocenila například jednoporcový sáček 4Fit celozrnné pšeničné lupínky (Semix) a pomazánky Bonté (Net Plasy), které kromě svého složení odpovídajícího zdravému životnímu stylu nabízejí na spodní straně víčka nůž/lžičku, který lze využít při konzumaci mimo domov. Výrobkem, který doposud na českém trhu scházel, jsou hotové polévky Vitana Selection (Vitana) balené v Tetra Paku, které stačí pouze ohřát v mikrovlnné troubě. Porota zvlášť ocenila design výrobku.

Zaujaly také předsmažené Bramboráky (Farm Frites CZ), u kterých porotci ocenili dojem domácí výroby a průhledný obal, který umožňuje pohled na samotný výrobek. Velký zájem projevila porota o řadu výrobků Apetito Kidiboo (TPK) – řadu sýrů pro děti, jejíž součástí jsou také „sýrová lízátka“. Tato řada byla oceněna jako skutečná inovace, která je cílená na děti, čemuž odpovídá i obal a celá koncepce výrobku vychovávající děti k tomu, aby jedly zdravě. Zájem vzbudil i výrobek Woolite Color (Reckitt Benckiser), určený k praní různobarevného prádla, či Prachovka Pronto Duster s nástavcem (S. C. Johnson).

Situace na českém trhu rychloobrátkového zboží

Český trh rychloobrátkového zboží je v posledních letech výrazně ovlivněn mnoha negativními faktory, které omezují vývoj nových a inovovaných výrobků. Jedním z nich je tlak na cenu produktů. Mezi obchodníky panuje cenová válka, která je významně podpořena nástupem privátních značek. Cena výrobků je také tlačena dolů podmínkami zalistování, které nastavují řetězce. V České republice je stále nejdůležitějším faktorem při nákupu produktů cena. Spotřebitele však stále více zajímá kvalita výrobků, což je dobrá zpráva pro výrobce tradičních značek.

Na český rychloobrátkový trh je každoročně uváděno přibližně 10 000 novinek a inovací. Program Volba spotřebitelů 2007 – Nejlepší novinka spotřebitelům usnadňuje orientaci v záplavě novinek tím, že jim jasně prostřednictvím loga říká: „Tento výrobek byl vámi – samotnými spotřebiteli – zvolen jako nejlepší mezi novinkami.“ Až 80 % z inovací uvedených na trh však nepřežije první rok od uvedení. Ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka prodlužuje životnost novinek. Více než 90 % výrobků oceněných v letech 2005 a 2006 je na trhu stále ve stejné podobě (receptura, obal, velikost balení apod.), v jaké byly oceněny.

Následné fáze programu Volba spotřebitelů 2007 – Nejlepší novinka

Po uzavření registrace začal na konci února probíhat ve spolupráci s agenturou GfK Praha průzkum mezi 2000 domácností, na jehož základě budou zvoleny vítězné výrobky v jednotlivých kategoriích. Ty budou oceněny na slavnostní ceremonii koncem dubna. V rámci marketingové podpory programu budou v březnu probíhat čtenářské soutěže na internetových portálech www.finance.cz, www.akcniceny.cz a www.femina.cz.

Více informací na www.volba-spotrebitelu.cz.


O společnosti Atoz Event
Atoz Event patří na českém trhu k předním společnostem působícím v oblasti maloobchodu, marketingu a logistiky. Specializuje se na organizování odborných konferencí, workshopů, veletrhů a rovněž společenských akcí. Mezi vlastní dlouhodobé projekty patří marketingový program „Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka“, VIP setkání odborníků z maloobchodu s názvem Retail Business Mixer, mezinárodní fórum logistiky a dopravy EASTLOG, fórum věnované novým projektům v logistice LOG-IN či golfový turnaj určený logistikům s názvem golfLOG. Firma je součástí skupiny Atoz Group, do které patří také vydavatelství Atoz Publishing vydávající odborné časopisy Zboží&Prodej, Horeka, Spiritor a Systémy logistiky a grafické studio Atoz studio. Atoz Group působí na českém trhu od roku 1992. Více informací naleznete na www.atoz.cz.

O společnosti Wincanton
Wincanton je přední logistickou společností v Evropě specializující se na projektování, vytváření a provozování dodavatelských řetězců. V celé Evropě zaměstnává 28 tisíc lidí a její obrat dosahuje ročně 2,5 mld. EUR (71,23 mld. Kč). Díky široké nabídce služeb je Wincanton schopen vytvářet optimální logistická řešení v místním, národním i regionálním měřítku. Zákazníky Wincantonu jsou významné evropské společnosti z různých oborů podnikání. V České republice otevřel Wincanton svou pobočku v roce 2002 a soustředí se zde na poskytování logistických služeb pro maloobchod, spotřební zboží a automobilový průmysl. Více informací naleznete na www.wincanton.cz.

O společnosti JWA Prague
Agentura JWA Prague je jednou z předních společností působících v oblasti marketingu, PR a event managementu. Od svého založení v roce 1993 poskytuje své služby celé řadě českých i mezinárodních firem. Od roku 2004 řídí projekt Superbrands pro Českou republiku. Více informací naleznete na www.jwa.cz.



Seznam přihlášených výrobků:
I. kategorie Oplatky
1. KÁVENKY CAPPUCCINO I.D.C. Praha, a.s.
2. řada VLNKY Opavia, a.s.
3. řada NATY PLANET DRINKS s. r. o.
II. kategorie Zdravé snacky
4. řada CORNY LINEA CEREÁLNÍ TYČINKY HERO CZECH s.r.o.
5. MILKY WAY MINUTE - s mlékem a s jablky se skořící Masterfoods, kom.spol.
6. BEBE DOBRÉ RÁNO KAKAOVÉ - 25 % CUKRU Opavia, a.s.
III. kategorie Čokoláda
7. řada SLADKÉ MÁMENÍ CARLA spol.s.r.o.
8. řada FIGARO SLADKÁ VÁŠEŇ TENKÁ Kraft Foods CR s.r.o.
9. řada MILKA TABULKOVÉ ČOKOLÁDY Kraft Foods CR s.r.o.
IV. kategorie Cereálie
10. řada NESTÉ CELOZRNNÉ CEREÁLIE Cereal Partners Czech Republic, s.r.o.
11. EMCO KUKUŘIČNÉ LUPÍNKY S KOUSKY JAHOD Emco spol.s.r.o.
12. řada 4FIT CELOZRNNÉ PŠENIČNÉ LUPÍNKY SEMIX PLUSO, spol.s.r.o.
V. kategorie Jogurty a dezerty
13. řada JUICY SYROVÁTKOVÝ DEZERT S PŘÍCHUTÍ Ehermann Stříbro s.r.o.
14. DUO LIPÁNEK MAXI MADETA a.s.
15. řada REVITAL ACTIVE OLMA, a.s.
VI. kategorie Másla a pomazánky
16. CHOCEŇSKÉ POMAZÁNKOVÉ MÁSLO S PIKANTNÍ KLOBÁSOU Choceňská mlékárna s.r.o.
17. KERRYGOLD IMCO s.r.o.
18. LAHODNÝ DUET IMCO s.r.o.
19. řada BONTÉ NET PLASY spol.s.r.o.
VII. kategorie Sýry
20. BALKÁNSKÝ SÝR Mlékárna Polná spol.s.r.o.
21. řada ZLATÁ PRAHA PORCE Mlékárna Polná spol.s.r.o.
22. řada APETITO KIDIBOO TPK, spol.s.r.o.
VIII. kategorie Uzeniny
23. řada ZEUS a HÁDES KMOTR - Masna Kroměříž a.s.
24. ŠUNKA LIGHT Procházka s.r.o.
25. ŠUNKA SISSI TRUMF International s.r.o.
IX. kategorie Mražená zelenina
26. řada NOVÝ MOCHOV ARDO Mochov s.r.o.
27. řada STERNA Equus a.s.
28. řada ZELENINOVÉ PÁNVE FRoSTA ČR s.r.o.,
X. kategorie Mražené polotovary
29. BRAMBORÁKY Farm Frites CZ s.r.o.
30. řada HOTOVÁ JÍDLA FRoSTA ČR s.r.o.
31. řada MRAŽENÉ GUSEPPE KNEDLÍKY GUSEPPE a.s.
32. řada GUSEPPE PIZZERIA GUSEPPE a.s.
XI. kategorie Polévky
33. řada MAGGI ZE ZAHRÁDKY Nestlé Česko s.r.o.
34. řada POLÉVKY SLECTION VITANA, a.s.
35. řada POCTIVÉ POLÉVKY VITANA, a.s.
XII. kategorie Koření a dochucovadla
36. SÓJOVÁ OMÁČKA PEARL RIVER BRIDGE F.W.TANDOORI, spol.s.r.o.
37. WASABI PASTA F.W.TANDOORI, spol.s.r.
38. STEAK 7 PEPŘŮ VITANA, a.s.
XIII. kategorie Omáčky
39. řada OCHUCENÉ MAJONÉZY FEFERONKA A DOBROTA AGRICOL s.r.o.
40. STEAK OMÁČKA BRUSINKOVÁ VITANA, a.s.
41. řada TEKUTÉ OMÁČKY PRIMA CUCINA VITANA, a.s.
XIV. kategorie Dehydratované výrobky
42. řada ŘÍMSKÉ LÍVANEČKY A PLACIČKY EXTRUDO Bečice s.r.o.
43. řada MAGGI NÁPADY Nestlé Česko s.r.o.
44. řada ŠIKOVNÉ RECEPTY VITANA, a.s.
XV. kategorie Doplňky stravy
45. řada VITAIN MOCCA, spol.s.r.o.
46. BENEFIBRA Novartis s.r.o.
47. řada ENERGIT VITAR, s.r.o.
XVI. kategorie Džusy
48. řada JUPÍ Kofola a.s.
49. řada OCEAN SPRAY Tony Bennett spol.s.r.o.
50. řada RELAX PREMIUM TYMBARK - MASPEX CZECH s.r.o..
XVII. kategorie Víno
51. DIEVOLE RINASCIMIENTO Euro Center Trade s.r.o.
52. BRESSAN PINOT GRIGIO RESERVA Euro Center Trade s.r.o.
53. řadaZÁMECKÉ SKLEPY BZENEC - CELLARIUM BISENCII Moravské vinařské závody Bzenec s.r.o.
XVIII. kategorie Pivo
54. PIVO 1530 Pivovar Černá Hora, a.s.
55. PRIMÁTOR ENGLISH PALE ALE Pivovar Náchod a.s.
56. řada STAROPRAMEN 0,5l Pivovary Staropramen
XIX. kategorie Péče o pleť
57. řada AB - YOUNG CARE AB Kosmetika trade Praha, s.r.o.
58. řada AKNELOT HELLADA s.r.o.
59. řada GELOVÉ MASKY VALEA HLUBNA chemické výrobní družstvo v Brně
XX. kategorie Sprchová kosmetika
60. řada PALMOLIVE OLIVE MILK COLGATE - PALMOLIVE Česká republika spol.s.r.o.
61. řada MITIA SPRCHOVÉ GELY A KRÉMY TOMIL s.r.o.
62. řada SPRCHOVÉ KRÉMY WELEDA WELEDA, spol.s.r.o.
XXI. kategorie Péče o barvené vlasy
63. řada PŘÍRODNÍ REGENERAČNÍ VLASOVÁ KOSMETIKA HENNA Henna s.r.o
64. řada GARNIER 100 % COLOR L´OREAL Česká republika s.r.o.
65. řada GARNIER COLOR NATURALS L´OREAL Česká republika s.r.o.
XXII. kategorie Dětská hygiena
66. DĚTSKÁ PODLOŽKA FIXIES HARTMANN - RICO a.s
67. HELEN HARPER VLHČENÉ UBROUSKY ONTEX CZ s.r.o.
68. LINTEO DĚTSKÉ UBROUSKY SPEKTRUM CZ a.s.
XXIII. kategorie Dámská hygiena
69. řada BELLA PERFECTA Bella Bohemia s.r.o.
70. řada VLOŽKY CARINE ULTRA FIDE s.r.o.
71. TAMPÓNY CARINE FIDE s.r.o.
XXIV. kategorie Péče o prádlo
72. řada DETA WERRA Ing. Jan Novák CSc. - DETA
73. WOOLITE COLOR Reckitt Benckiser, spol.s.r.o.
74. řada WANSOU AROMATHERAPY TOMIL s.r.o.
XXV. kategorie Mechanický úklid povrchů
75. VILEDA UNIVERSAL Freudenberg Potřeby pro domácnost, k.s.
76. PRACHOVKA PRONTO DUSTER S.C.Johnson s.r.o.
77. SPONTEX VISKÓZNÍ HOUBIČKA + UTĚRKA SOFT VOLF & Co s.r.o.
XXVI. kategorie Úklidové prostředky
78. DRANA KRB Severochema, družstvo pro chemickou výrobu, Liberec
79. řada DR. DEVIL 3IN1 TEKUTÉ WC BLOKY TOMIL s.r.o.
80. řada MILIT VALTECH TORS, a.s.

Autor článku

Radka Reichelová  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: Domovská stránka