Začátkem února ji mohli spotřebitelé nalézt na obalech 1340 potravinářských výrobků od 191 producentů. Produkty přitom musí splnit požadovaná kriteria.
Klasa je nejvíce známá mezi spotřebitelkami s vysokoškolským vzděláním. "Lze konstatovat, že znalost značky je přímo úměrná úrovni vzdělání," uvedl SZIF. Reklamu na Klasu zaznamenaly podle průzkumu více než tři čtvrtiny hospodyněk. Zhruba 73 procent by jich uvítalo výraznější logo značky na obalech výrobků.
Spotřebitelé si uvědomují potřebu označovat kvalitu zejména u mléka a mléčných výrobků, masa a masných výrobků a u mlýnských a pekárenských výrobků. Na 77 procent hospodyněk je přesvědčeno, že tuzemské potraviny jsou kvalitnější než zahraniční, plyne z průzkumu.
Stát vydává na propagaci kvalitní domácí potravinářské produkce nemalé částky. Předloni to bylo 169 milionů korun, loni 238 milionů korun a letos se počítá s 200 miliony korun. Peníze jdou z převážné části na podporu Klasy, ale také třeba na podporu potravinářů při účasti na zahraničních výstavách a veletrzích.
Ministr zemědělství Petr Gandalovič nedávno uvedl, že je otázkou, do jaké míry se podaří Klasu udržet v nynější podobě. EU totiž tlačí na to, aby byl vypuštěn důraz na domácí původ propagovaných produktů. Potravináři žádají především jasný plán a strategii propagace, která jim má pomoci udržet pozice na domácím trhu v souboji se zahraniční konkurencí, pro níž padly bariéry po vstupu do EU.
Klasu uděluje kvalitním českým potravinářským a zemědělským výrobkům ministr zemědělství od roku 2003. Značku spravuje od počátku roku 2004 odbor pro marketing Státního zemědělského intervenčního fondu.