* Zisk EBITDA v Q3 činil 3,53 mld dolarů, trh čekal 3,54 mld
* Čistý zisk v Q3 dosáhl 1,49 mld dolarů, trh čekal 1,44 mld
* Výstav v Brazílii +12,5 pct, v Číně +8,1 pct, Rusku +8 pct
* Očekává "podstatně" vyšší růst zisku EBITDA v Q4 než v Q3
BRUSEL, 3.listopadu (Reuters) - Anheuser-Busch InBev <ABI.BR>, největší pivovarnická skupina na světě, předpokládá, že zisk ve čtvrtém kvartále poroste ještě rychleji než ve třetím čtvrtletí poté, co vyskočila spotřeba piva na prudce expandujících trzích Brazílie, Číny a Ruska.
Výrobce piv Stella Artois, Beck či amerického Budweiseru ve středu uvedl, že růst pozorně sledovaného jádrového zisku EBITDA bude "podstatně" vyšší než ve třetím kvartále díky poklesu nákladů, spojených například s marketingem během letošního fotbalového mistrovství světa.
AB InBev, který vaří téměř 20 procent celosvětové produkce piva, vykázal za období od července do září růst jádrového zisku na srovnatelné bázi o 9,1 procenta na 3,53 miliardy dolarů, téměř v souladu s odhadem analytiků oslovených Reuters ve výši 3,54 miliardy.
Spotřeba piva v Brazílii, kde skupina ovládá zhruba dvě třetiny trhu, vzrostla o 12,1 procenta, v Číně o 8,1 procenta a v Rusku o 8,0 procenta.
Výstav v nasycené západní Evropě a Severní Americe oproti tomu klesl o 4,5 procenta, respektive o 1,5 procenta. Zisk v Evropě byl nižší, než se čekalo, v jiných regionech však překonal odhady trhu.
Konkurenční SABMiller, světová dvojka z hlediska produkce a výrobce Plzeňského Prazdroje, minulý měsíc oznámil za šest měsíců do konce září zvýšení výstavu o 1 procento díky růstu v Africe a Asii, které spolu s Latinskou Amerikou generují zhruba 60 procent jeho tržeb. [
]Třetí Heineken <HEIN.AS> v minulém kvartále zaznamenal pokles výstavu, když chladné počasí, úsporná opatření a slabší spotřebitelská důvěra braly chuť konzumentům v Evropě i ve Spojených státech. [
](Autor: Philip Blenkinsop; Přeložil: Jan Schmidt)